Sunday, October 17, 2010

回顾

其实常常都有想写blog的念头,可是一坐在电脑前,就忘了要写什么。。

昨天回家的路上,无所事事,回忆起五年前,读大学的日子。大一,很努力。。大二谈恋爱。。大三分手、到悉尼。。大四忙慧命社。。大五当会长。。谈恋爱。。毕业,分手。。

第一任男友已经有了新的女朋友,而且非常疼惜她。也许,他们本来就是一对,我只是过客。。他的稳重踏实,相信应该不久就会有红炸弹到我手上啦。。没后悔当初放下。。

第二任,也应该差不多有好消息了。。

其实放下一段感情真的不容易。。想不到自己是那么失败,两段感情都不能让自己快乐。。累了。。

曾经真的很希望自己有个快乐的家庭,疼爱自己的丈夫,可爱的孩子。。现在,对爱情是有那么大的恐惧感。。要找一个爱我,爱我家人,疼我,保护我的男朋友,应该很难。因为要求太高了。。自己也放弃了。。

回忆是一直都会存在的。。就让一切成为回忆。。让我好好的、开开心心的、过我的人生。。

想想,自己已是个毕业生。。已经工作了。。时光飞逝,我似乎还来不及享受。。一切都结束了。有点后悔自己没把握时机,把想做的东西,想走的地方,想读的书,都做完。。现在,我才慢慢的追赶过去了的时间。。有个梦,似乎永远都只是个梦。。

家。。爸妈都老了。。我也不知该为这个家做些什么。。

我的人生好累,可是为什么总是感觉毫无意义。。。。。唉。。

又是星期天了。。。。。。。。。。。。。 啊。。。。。。。。。。

9 comments:

Anonymous said...

Jia you! =)

sHanNa said...

khai yi~~ =)
Jiayou!

Honey said...
This comment has been removed by the author.
Linda said...

cheer up & enjoy your life ..

黃家--張飛 >.O said...

人生只是一個過程。每一個人都是我們生命中的過客。至少我們愛過,經歷過。

回家,爸媽老了。但是你還有朋友和姐妹,不是嗎?

我佩服你的勇氣,因為你能夠說出自己的一切,你能夠真實的面對自己。

每一個人的心中總有另一個自己。秋天的到來 總是讓人感到心情鬱悶。

我曾經以為面對自己需要很大的勇氣,最近才發現,原來接受自己需要更大的勇氣。接受自己的一切,接受自己的過去,接受自己的自私,接受自己的優缺點,接受自己的家庭,接受自己的教育...一切的一切都在學習接受自己的那一刻開始。

當一個人接受了自己,自然的就懂得面對自己,懂的如何看待自己的人生。

每一個人的人生都很精采。有人開心的在玩樂中度過一生,有人拼命奮鬥度過一生。

開朗的一面總是會在一些時候被悲觀的一面影響。要開心哦!

不知不覺 寫了這麼多。

忙= 心亡 或 忘

不要累壞了!~ 要過的充實^^

Mandy said...

Hey! Every journey is a process that we are going through.. This process comes and go..

Don't be discouraged with relationship. I believe you're not a "guo lu ke" in both their lifes. Yet both of you have taught each other how to be grateful, how to be patient, how to be understanding towards our loved ones. Thats why, the next relationship is better.. :p

I'm sure a charismatic girl like you would find someone who would love and treasures you, not only that he is someone whom will love your family too :) Be patient.. Your prince charming is on his way..

Jia you for your work! I totally understand the monday blue.. It is also a process.. It comes, It stays and It will go away too! then, sat and sun will come! :p

Xiang Yuan said...
This comment has been removed by the author.
Xiang Yuan said...

May you always be well and happy! I will always be here with you if you ever need me, I guess that's all I can promise to you. =)

Smile! As Mandy said, your charismatic, your hyperness, and your smile bring happiness to yourself and to the others.

You can do it, Khai Yi!

Yee Herng said...

Dear Khai yi,

I am very touched by your dad's words! Look, you have a great daddy,lovely freinds and ... You have so many friends loving you. I am really really happy for you!

I believe you know what to do, you just want to express your feeling and we are always listening to you~